Friday, March 11, 2011

Amerika..Satu Petolongan Atau Satu Muslihat?

Pegolakkan di Libya dilihat semakin meruncing apabila kumpulan Pro-Gaddafi berjaya merampas kembali Zawiyah


Dalam situasi ini dilihat Amerika bergitu bersemangat untuk membantu rakyat Libya untuk menentang Gaddafi. Pemerintahan Obama meningkatkan seruan kepada pemimpin Libya Muammar Gaddafi untuk berundur



Persoalannya ialah ini Satu Petolongan Atau Satu Muslihat?
Kami akan terus meningkatkan tekanan ke atas Gaddafi sehingga beliau meletak jawatan, membenarkan rakyat Libya menyatakan kebebasan bersuara dan menentukan masa depan mereka sendiri," kata duta AS ke Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Susan Rice kepada rancangan ABCGood Morning America.
Amerika dalam pembincangan untuk membekalkan senjata kepada pemberontak kerajaan Libya dan telah mengerakkan kapal-kapal perangnya menghampiri Libya.


Kita dapat lihat dimana perang Iraq-Iran dimana Barat menjadi dalang daripada peperangan ini dan hasilnya hampir 10tahun MUSLIM KILL MUSLIM!! 
Jika belajar sejarah Malaysia cara penjajah-penjajah nak menjajah tanah melayu pon dengan tipu muslihat yang macam nie juga..

Persoalan perlu mempunyai jawapan.

P/s: Konflik palestine-israel pon as tak mmpu nak selesaikan lgi, nie pula nk selesaikan masalah perang yg lain. bagi pndapt aku pemberontak libya mintak dlu petolongan-petolongan negara islam yang lain dulu cam mesir,iran,arab dan sebagainya.. mintak ngan orang barat nie dia mesti nakkan sesuatu faedah balik cam minyk dan pengaruh. Bagi pndapat korang pula??? semoga deberikan petunjuk kepada Rakyat Libya. Amin!..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...